CINEMAXX Printkampagne
2001 habe ich für Jung von Matt, Kunde CINEMAXX Kinos, die zweite Serie der Anzeigenkampagne “Todesfälle” illustriert. Die Anzeigen sorgten damals für eine Debatte darüber was Werbung darf und was nicht, und, leider ein wenig typisch in Deutschland, auch über Humor in der Werbung (”Ist das noch witzig?”). Zumindest die Leute vom Fach fanden aber offensichtlich Gefallen an den Anzeigen, die kampagne gewann zahlreiche Auszeichnungen national und international, unter anderem Bronze für “Laufende Kampagne” und “Illustration” beim ADC Deutschland und einen “Distinctiv Merit” beim ADC NewYork.Vektorillustrationen.
In 2001 I did a series of print ads for advertisement agency Jung von Matt, client was CINEMAXX, a chain of multiplex cinemas troughout Germany. This was the second series of ads, first series was developped and executed by great CD Roland Schwart himself. Great concept that caused a bit of controversy back then raising the question about what is allowed to be shown in advertisement and what is not. And about humour in german advertisement. The CINEMAXX series won several national and international awards, among others the german ADC award in bronze for ongoing print campaign and illustration aswell as a distinctiv merit for print at the ADC NewYork. Vektor, done in Illustrator.